AniQ SufyaN

Lilypie First Birthday tickers

Khamis, Oktober 28, 2010

Kisah Siti Balqis Mohd Nor

Malam tadi, balik dari kerja pkul 9 mlm & mcm biasa akan mnyinggah kdai mkn. Sambil menyembang sama2 geng, tringat- weyy... mlm ni ada 'Ilmu Alam Ghaib' tV3... wokeh mkn cepat2 nanti balik tgk tv... huhu... smpai umh x buka tudung x simpan hdbag trus parking dpn tv tgk.. hehe.. xcited nak tgk......
dan sudah tentu la si sorang tu tak kan tengok.. siapa lagi si A*** huhu.. (my housemate) memang dia penakut yg amat... mcm la aku ni brani sgt.. hehe..

xcited giler nk tgk... aku ni suka tgk yg mistik2 tp kalo dah tgk mula la tringat x ley nak tutup mata tido duk tringat jerk.. dan hasilnya mlm td tido buka lampu..hehee... seram sejuk jerk rs... nasib ada si penakot A*** temankan tido.huhu....

Okeh berbalik tajuk crita entry, ... rupanya memang wujud la alam ghaib ni yer.. tp sy tau la ada Jin Islam....dan dulo tidok la percaya sgt2, biasa duk layan crita mistik seram cikit2 sbb dah tau TIPU mmg dilakonkan.. tp kalo kes Siti Balqis ni... hishh ksian la dia... Misteri sangat. Umur baru 22 tahon muda remaja lg... ermm.. mcm mana la kehidupan dia, selalu di ganggu... ksiannya.. tabah budak ni. Dan, Khabarnya hilang lagi dan ini adalah tempoh yang paling lama kehilangannya... hishh kemana lg dia pergi??

Sama2 lah kita doakan agar dia pulang ke pangkuan keluarganya... dan kembali kehidupan yang normal...

Cuba imbau kisah Putri Balqis..
Diriwayatkan, Ratu Balqis beriman sekitar 965 hingga 926 sebelum masihi.
Kehebatan Nabi Sulaiman turut mengagumkan Ratu Balqis dan rakyat Saba kerana baginda mampu mengalihkan istana sekelip mata. Tetapi, bagi Nabi Sulaiman, mukjizat yang dimiliki baginda terutama kekuatan bala tentera di kalangan jin adalah pemberian Allah sebagai bukti dan tanda kebesaran Ilahi.

Kesimpulan..
...Jin jua makhluk Allah S.W.T .... Sesungguhnya dasyat kekuasaan Allah... Walau apa pun yang terjadi pada kita adalah kerana kehendak-Nya, kita sebagai makhluk-Nya perlulah sentiasa berdoa supaya menerima apa jua qoda dan qadar yang di tentukan... namun perlu diingat selalu, gangguan jin juga boleh merosak keimanan manusia... ermmm..




p/s Saya tinggal sebelah Kg Gong Nangka, Apal... huhu...seriau sampai duk kat KL lorhh!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan